استفاده از رب گوجه باعث می شود پروتئین غذای شما 3 برابر شود

گوجه فرنگی یکی از محبوب ترین سبزیجات یا میوه در هلند است، این تعجب آور نیست، با قضاوت بر اساس آخرین برآورد توسط آمار هلند.

این نشان می دهد که گوجه فرنگی اغلب در باغبانی گلخانه ای هلند رشد می کند.

رب گوجه به دلیل ارزش غذایی و طبع آشپزی آن یک سبزی محسوب می شود اما از نظر گیاه شناسی یک میوه است و با دوز بالای ویتامین C، برای بدن در تشکیل بافت همبند، جذب آهن و حفظ مقاومت مفید است علاوه بر این، گوجه فرنگی حاوی پتاسیم است.

یک ماده معدنی که نقش مهمی در عملکرد اعصاب ایفا می کند، برای ماهیچه ها مفید است و فشار خون طبیعی را پشتیبانی می کند.

رب گوجه همچنین برای استخوان سازی و تعادل فلور روده مفید است، این مربوط به ماده معدنی منیزیم است که همچنین غنی از آن است.

رب
در نهایت، حاوی ماده زیست فعال لیکوپن است، مانند ویتامین C، این یک آنتی اکسیدان است که تأثیر مثبتی بر سلامتی دارد.

لیکوپن برای سلامت پروستات بسیار مهم است، در سال های اخیر مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده است، لیکوپن ژن های موجود در سلول های سرطانی پروستات مربوط به رشد و بقا را تغییر می دهد.

در نتیجه، حداقل می تواند شروع سرطان پروستات را در بیماران پرخطر به تاخیر بیندازد و از روند بیماری در سرطان پروستات موجود جلوگیری کند.

اخیراً دانشمندان به دانش جدیدی در مورد مصرف گوجه فرنگی در رابطه با سرطان در دستگاه گوارش دست یافته اند، جدای از فواید سلامتی احتمالی لیکوپن، آنها به این سبزی به عنوان یک کل نگاه کردند.
با استفاده از عصاره گوجه فرنگی از دو گیاه مختلف، تیم سازمان تحقیقات بهداشتی دریافتند که رشد و ساده سازی سلول های سرطانی بدخیم می تواند محدود شود.
درمان با عصاره گوجه فرنگی نقش مهمی در حرکت سلول ها در بدن داشت که می توانست از گسترش سرطان جلوگیری کند.