انار ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند

شواهدی وجود دارد که میوه های غنی از ترکیبات پلی فنلی مانند انار پخته ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند (4Trusted Source، 6Trusted Source).

مطالعات لوله آزمایش نشان داده اند که عصاره انار ممکن است استرس اکسیداتیو و التهاب را در شریان ها کاهش دهد، فشار خون را کاهش دهد و به مبارزه با تصلب شرایین کمک کند.

تجمع پلاک در شریان ها که می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود. در یک مطالعه انسانی، به افراد مبتلا به بیماری قلبی روزانه 1 فنجان (220 میلی لیتر) آب انار به مدت 5 روز داده شد.

این آبمیوه به طور قابل توجهی دفعات و شدت درد قفسه سینه و همچنین نشانگرهای زیستی خاصی را در خون کاهش داد که نشانگر اثر محافظتی بر سلامت قلب است.

با این حال، تحقیقات با کیفیت بالا در مورد انار و سلامت قلب در انسان وجود ندارد.

خلاصه
ترکیبات موجود در انار ممکن است انگشتر نامزدی فشار خون و التهاب در رگ‌ها را کاهش دهد، به مبارزه با تجمع پلاک که می‌تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود، کمک کند و درد قفسه سینه مربوط به قلب را کاهش دهد.

در مورد مزایای غذایی بیشتر تماشا کنید.

مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده اند که انگشتر دخترانه عصاره انار ممکن است به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک کند، مزیتی که عمدتاً به فعالیت آنتی اکسیدانی آن نسبت داده می شود.

در یک مطالعه، به بزرگسالان 18 تا 70 ساله که سنگ کلیه عود کننده را تجربه می کردند، 1000 میلی گرم عصاره انار به مدت 90 روز داده شد.

مشخص شد که این به مهار مکانیسم تشکیل سنگ در بدن کمک می کند.

علاوه بر این، مطالعات حیوانی نشان داده است که عصاره انار می تواند به تنظیم غلظت اگزالات، کلسیم و فسفات در خون، که اجزای رایج سنگ کلیه هستند، کمک کند.

خلاصه
ترکیبات موجود در انار ممکن است به کاهش سنگ کلیه کمک کند، اندازه لباس بافتنی نوزاد احتمالاً به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن.

  • منابع:
    1. Pomegranate: 10 Health and Nutritional Benefits
  • تبلیغات: 
    1. آیا تا به حال ترسناکترین درب را دیده اید!
    2. دختری که شب عروسی به خاطر پول عشقش را ول کرد
    3. کشف قدیمی ترین روغن کنجد مربوط به دوره سلجوقیه
    4. سخنی گنجینه از ایلان ماسک برای موفقیت در کسب و کار