اولین نمونه گوجه فرنگی متعلق به قرون وسطی پیدا شد

گوجه فرنگی ترکیه یک گیاه است. میوه سبزی آشناست، اما از میوه، برگ و تاک برای تهیه دارو استفاده می شود.

گوجه فرنگی برای پیشگیری از سرطان سینه، مثانه، دهانه رحم، روده بزرگ و راست روده، معده، ریه، تخمدان، لوزالمعده و پروستات استفاده می شود. همچنین برای پیشگیری از دیابت، بیماری های قلب و عروق خونی (بیماری های قلبی عروقی)، آب مروارید و آسم استفاده می شود.

همانطور که می دانید برخی افراد از گوجه فرنگی برای درمان فشار خون بالا، آرتروز، سرماخوردگی، لرز و اختلالات گوارشی استفاده می کنند.

گوجه فرنگی حاوی ماده شیمیایی به نام لیکوپن است که تصور می شود در پیشگیری از سرطان نقش دارد. استفاده از لیکوپن حاصل از محصولات گوجه فرنگی مانند رب گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی برای بدن آسان تر از گوجه فرنگی تازه است.

گوجه

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) و محققان دانشگاه پردو در حال توسعه گوجه‌فرنگی هستند که حاوی بیش از دو برابر لیکوپن است و ماندگاری طولانی‌تری نسبت به گوجه‌فرنگی‌های موجود دارد.

در واقع گوجه فرنگی که هنوز در حال توسعه است، با یک ژن مخمر اصلاح شده است که روند رسیدن را کند می کند و زمان بیشتری را برای تجمع لیکوپن می دهد. محققان فکر می کنند چندین سال طول می کشد تا این گوجه فرنگی در قفسه فروشگاه ها عرضه شود.

به طور کلی میتوان گفت زمانی که گوجه فرنگی به عنوان غذا استفاده شود بی خطر است. یک عصاره خاص گوجه فرنگی نیز ممکن است در صورت استفاده تا هشت هفته بی خطر باشد.

در حقیقت برگ گوجه فرنگی ناامن است . در مقادیر زیاد، برگ های گوجه فرنگی می توانند باعث مسمومیت شوند. علائم مسمومیت ممکن است شامل تحریک شدید دهان و گلو، استفراغ، اسهال، سرگیجه، سردرد، اسپاسم خفیف و مرگ در موارد شدید باشد.

اطلاعات کافی در مورد ایمنی تاک گوجه فرنگی وجود ندارد.