بررسی کیفیت مرغوب برای تولید شیره خرما

برخی از قسمت های درخت خرما برای رفع نیازهای انسان استفاده می شود. به عنوان مثال، میوه را می توان برای کوکتل یا دسر استفاده کرد. و از الیاف برای ساخت طناب، فیلتر، جارو و سقف استفاده می شود.

نشاسته، قسمت داخلی درخت، ماده اولیه تولید رشته فرنگی است. برگ های جوان را می توان به عنوان سالاد مصرف کرد یا به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سوپ پخته شد. ساقه (چوب) را می توان برای ساخت مبلمان فرآوری کرد و از ریشه به عنوان طب سنتی استفاده می شود زیرا اعتقاد بر این است که سنگ مثانه را حل می کند.

برنامه ملی کشت شیره خرما پاستوریزه برای اهداف صنعتی از سال 2007 در اندونزی اجرا شده است. مساحت زمین برای کشت نخل در اندونزی تقریباً 60482 هکتار است و پتانسیل آن برای تولید شیره می تواند به 303.76 میلیون لیتر در سال برسد.

اگر تولید 50 درصد کل جمعیت باشد، تولید شیره می تواند به 210600 لیتر در هکتار در سال برسد. هر 10 لیتر شیره می تواند به طور متوسط ​​3.5 لیتر اتانول تولید کند. بر این اساس، 1 هکتار از درختان خرما می تواند 73710 لیتر اتانول تولید کند. اگر تولید کافی باشد، پتانسیل سوخت زیستی از شیره خرما می تواند به 2 میلیون کیلو لیتر در سال برسد. بنابراین، سوخت زیستی پتانسیل قابل توجهی را نشان می دهد و باید توسعه یابد.

کیفیت شیره خرما طبیعی با مقدار pH تعیین می شود. شیره خرما با مقدار pH 6-7 کیفیت خوبی برای استفاده در تولید اتانول در نظر گرفته می شود [14]. با این حال، شیره خرما جدید با pH خنثی به راحتی آسیب می بیند. بنابراین، شیره باید بلافاصله پس از برداشت فرآوری شود. میکروارگانیسم‌های ساکارومایسس سرویزیه در شیره خرما صنعتی می‌توانند باعث واکنش اسیدی شوند. این شرایط برای حفظ کیفیت شیره در pH خنثی چالشی ایجاد می کند.

امروزه تولید بیواتانول از مواد خام تجدیدپذیر توجه را به خود جلب کرده است زیرا می توان از آن به عنوان سوخت جایگزین استفاده کرد.

اتانول زیستی محبوب ترین سوخت زیستی است زیرا سازگار با محیط زیست است. تولید بیواتانول برای نسل اول به طور کلی هنوز از مواد غذایی به عنوان مواد خام استفاده می کند. نسل دوم اتانول زیستی با استفاده از زیست توده به عنوان مواد اولیه جایگزین آن شده است.

فناوری نسل دوم توسعه تولید بیواتانول را با هزینه های تولید پایین تر و تأثیرات زیست محیطی بهتر تشویق کرده است. شیره خرما مشهد امیدوارکننده ترین ماده خام بیواتانول برای تولید بیواتانول است زیرا در طول سال در دسترس است و فراوان است.

  • منابع:
    1. Enhancement of bioethanol production from palm sap (Arenga pinnata (Wurmb) Merr) through optimization of Saccharomyces cerevisiae as an inoculum
  • تبلیغات: 
    1. مردم سومالی از دوچرخه برای دوخت لباس استفاده می کنند.
    2. عروسکی که با استفاده از نور راه می رود
    3. کشت موفقیت آمیز خیار قرمز در شهرستان جویبار!
    4. دزدی که با دکمه فلزی تمام درها را می گشود