تاثیرات استفاده از لباس رسمی در روابط اجتماعی

لباس رسمی نه تنها در پیروی از هنجارها بلکه برای جلب احترام، حرفه ای بودن و حفظ فاصله اجتماعی اهمیت دارد. در یک مطالعه قبلی، ادراک دانش‌آموزان از لباس پوشیدن با مفاهیم «حرفه‌ای» و «غیرحرفه‌ای» نیز متفاوت بود.

علاوه بر در نظر گرفتن تأثیر لباس از نظر شناختی، واکس سفید لباس بر سبک پردازشی که تغییرات نحوه تفسیر اشیاء، افراد و رویدادها را اندازه‌گیری می‌کند، تأثیر داشت.

لباس همچنین تحت تأثیر برداشت های دیگران قرار می گیرد و نشان می دهد که چگونه با دیگران رفتار می شود. پوشیدن لباس رسمی فرد را فردی منطقی و شایسته توصیف می کند، اما لباس غیر رسمی به معنای دوستانه و آرام است. نوعی شیشه کوچک که چیزهای ریز تاترو خلاصه کرد که جنسیت تأثیر کمی بر ارزیابی اعضای هیئت علمی دارد. با این حال، رتبه‌بندی دانش‌آموزان اغلب تحت تأثیر عواملی است که ارتباط بسیار کمی با اثربخشی تدریس دارند.

به طور کلی، لباس رسمی یا حرفه ای بیشتر از همه ناظران مثبت تلقی می شود. در نتیجه، این مطالعه فرض می‌کند که نگرش دانش‌آموزان پیش‌بینی‌کننده معناداری برای یادگیری دانش‌آموزان است.

اساتید/معلمان خوش پوش، منظم تر، آگاه تر و آماده تر در نظر گرفته می شوند، در حالی که اساتید/معلمینی که لباس غیررسمی می پوشیدند از نظر دانشجویان دوستانه تر، منعطف تر، دلسوزتر، منصفانه تر و مشتاق تر دیده می شدند. هودی بی تی اس همچنین قابل توجه است که ویژگی های بیانی معلم مانند گرمی، اشتیاق یا برون گرایی ظاهراً معلم مؤثر را از ناکارآمد در زمینه به دیدگاه دانش آموزان جدا می کند.

یکی از مطالعات نشان داده است که لباس در مورد پوشنده اطلاع رسانی می شود. در مطالعات دیگر توسط لندری و سیگال و توسط لاپیتسکی و اسمیت، تأثیر لباس و ظاهر فیزیکی بر ادراک عملکرد وظیفه یافت شد.

مجدداً در تحقیقات نیز مشاهده شده است که لباس در شکل‌گیری اولین برداشت‌ها بر فرد تأثیر می‌گذارد و لباس تأثیر قوی‌تری بر تصورات جامعه‌پذیری فرد دارد. در نتیجه، هزینه راه اندازی خط تولید نوار تیپ این پژوهش فرض می‌کند که پوشش معلمان پیش‌بینی‌کننده معناداری برای نگرش دانش‌آموزان در یادگیری است.

  • منابع:
    1. The Effect of Teachers’ Dress on Students’ Attitude and Students’ Learning: Higher Education View
  • تبلیغات: 
    1. مردم سومالی از دوچرخه برای دوخت لباس استفاده می کنند.
    2. شوخی مرگ آفرین چند سرباز در آسایشگاه
    3. ساخت جارو برقی هوشمندی که جریان برق را به صورت وایرلس دریافت می کند!
    4. ساخت اولین الیاف از طلا با رشته سیم مفتول