تاثیر یادگیری مبتنی بر بازی ها

روش استفاده از بازی ها در کلاس با تلاش بسیاری از محققان به دلیل اثربخشی آن شناخته شده است و عمدتاً در ایالات متحده و اروپا گسترش یافته است و تعداد موارد اجرا شده در آموزش واقعی افزایش یافته است.

با این وجود، بسیاری از مردم در مورد بازی فکری خارجی کارتی تصورات قبلی دارند و به تأثیرات یادگیری مبتنی بر بازی اعتماد ندارند و نگرش منفی نشان می دهند.

در واقع، یادگیری مبتنی بر بازی فکری دخترانه محدودیت ها و معایبی دارد و غلبه بر آنها دشوار است. بیش از نیمی از ناراحتی ها یا مشکلات معلمانی که می خواهند یادگیری مبتنی بر بازی را امتحان کنند که توسط نظرسنجی سال 2009 آشکار شد هنوز حل نشده است.

با توجه به شیوع ناگهانی کووید 19، وزارت آموزش و پرورش سیاست تبدیل کلاس های مدارس و آموزشگاه ها به غیر حضوری را صادر کرده است. کلاس غیرحضوری تمام عیار که بر اساس ضریب نفوذ بالای گوشی های هوشمند و ضریب نفوذ اینترنت در کره برگزار شد، به همه دانش آموزان این امکان را می دهد که با استفاده از اینترنت به یادگیری غیر حضوری بپردازند.

حتی اگر دانش‌آموزانی نتوانند در کلاس شرکت کنند، حق برابری به رسمیت شناخته می‌شود، زیرا تعداد بسیار کمی هستند. کلاس‌های غیر حضوری دارای ویژگی‌هایی هستند که مربیان و فراگیران به صورت فضایی از هم جدا می‌شوند، از نظر فضایی همزمان، تعاملی خواهند بود و رفتار یاددهی و یادگیری با واسطه نمایشگر انجام می‌شود.

و این ویژگی ها برای پخش زنده مشترک هستند. با بهره گیری از این، این مطالعه با هدف رویکرد بهبود درک یادگیری مبتنی بر بازی فکری دخترانه با کاغذ به عنوان مزیت «تماشاگر بازی» فراتر از «بازی کردن» با استفاده از پخش زنده برای یادگیری مبتنی بر بازی است.

این مطالعه یادگیری مبتنی بر بازی و یادگیری جریان بازی را برای 210 دانش‌آموز سال سوم راهنمایی انجام داد و اثرات یادگیری مبتنی بر بازی را بر علاقه یادگیری، غوطه‌وری و رضایت از نتایج مطالعات قبلی برای تأیید طرح و اثبات ترکیبی مقایسه کرد.

تأثیر پخش زنده و یادگیری مبتنی بر بازی فکری راز جنگل علاوه بر این، مصاحبه‌های عمیق با مربیانی که یادگیری مبتنی بر بازی را انجام دادند تأیید کرد که آگاهی از مقدمه، ارزش و مالی یادگیری مبتنی بر بازی بهبود یافته است.

  • منابع:
    1. Effect of Game-based Learning using Live Streaming on Learners’ Interest, Immersion, Satisfaction, and Instructors’ Perception
  • تبلیغات: 
    1. خرید چرم اصل دباغی شده با قیمت عمده
    2. با گذاشتن لنز در ماست عمر آن را دو برابر کنید
    3. مغز پسته به عنوان یک رژیم سالم مصرف می شود
    4. کشاورزی با چکش برقی دام های خود را ذبح می کرد!