خوردن شیره خرمالو سبب رفع چین و چروک های پوست می شود

میوه های خرمالو سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند اسید اسکوربیک، کاروتنوئیدها و پلی فنول های مختلف از جمله تانن هستند انواع مختلفی از ارقام خرمالو با قابض بودن متغیر وجود دارد که این خاصیت مربوط به محتوای تانن است. محتوای فنلی کل در 100 گرم پالپ خشک خرمالو در میوه‌های قابض می‌تواند به 85 میلی‌گرم برسد، اما در خرمالوهای غیر قابض ممکن است 4 تا 6 برابر کمتر باشد.

شیره خرمالو پروفایل لیپیدی را بهبود می بخشد و سطح پراکسیداسیون لیپیدی را در موش های تحت رژیم غذایی پرچرب کاهش می دهد  مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که میوه‌های خرمالو توانایی حذف رادیکال‌های DPPH و ABTS، جلوگیری از اکسیداسیون LDL و مهار آخرمالو وحش یاکسیداتیو به لکوسیت‌های انسانی را دارند.

خرمالو دارای ظرفیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به توت سیاه، زغال اخته و توت فرنگی است (اندازه گیری شده با روش ABTS)، اما در برابر پراکسیداسیون لیپیدی ناشی از آهن موثرتر است بسیاری از مطالعات دیگر نشان دادند که عصاره خرمالو دارای فعالیت های آنتی اکسیدانی است، اما مکانیسم های آنتی اکسیدانی دقیق هنوز باید بررسی شود.

رقم راما فورته یک رقم قابض، بدون دانه و غنی از تانن است که معمولاً در آنجا تجاری و مصرف می شود. قبل از تجاری سازی، ارقام قابض خرمالو تحت یک تیمار برای کاهش قابض بودن خود، با استفاده از گاز CO2 یا بخارات اتانول یا اتیلن، که محتوای تانن محلول را کاهش می دهد تا میوه ها خوش طعم تر شود روش اتیلن بیشترین استفاده را در برزیل برای ارقام راما فورته داشته است.

مطالعه حاضر با هدف تعیین خواص آنتی اکسیدانی عصاره های میوه خرمالو از بازارهای برزیل، تعیین اینکه آیا مکانیسم اثر آنها حذف کننده رادیکال آزاد، آنتی اکسیدان کیل کننده فلز یا هر دو است.