روش های فراوری چرم مرغوب

با تاکید محصول امروزی بر عباراتی مانند “سبز”، “بدون ظلم”، “دوستانه با محیط زیست” و “پایداری”، برخی از تولیدکنندگان پوشاک، لوازم جانبی و کفش انتخاب کرده اند که جایگزین هایی برای موادی ایجاد کنند که فرآیندهای تولید بحث برانگیز دارند.

چرم طرح دار یکی از این مواد است. اصطلاحات مختلفی که برای جایگزین های چرم استفاده می شود معانی و مفاهیم متفاوتی دارند. یک محصول “عالی” از مواد زائد بازیافتی، قابل تجزیه زیستی (در طول زمان تجزیه می شود)، قابل بازیافت، آسیبی به حیوانات، انسان یا محیط زیست نمی شود و در هر مرحله از تولید کاملا غیر سمی است، ساخته شده است.

این مطالعه بر روی محصولات چرمی جایگزین تمرکز دارد. چرم بیشتر از حیواناتی که برای گوشت ذبح می شوند تهیه می شود و از مواد شیمیایی سمی برای فرآوری چرم استفاده می شود. جنبشی که بر محصولات «بدون ظلم» تمرکز دارد، از تولیدکنندگان می‌خواهد که استفاده از پوست حیوانات برای چرم را متوقف کنند و سایر جنبش‌ها خواهان استفاده از شیوه‌های پایداری هستند که آلودگی، سموم و غیره را نیز محدود می‌کند.

هدف از این مطالعه مقدماتی کشف سطح دانش، استفاده و نگرش مصرف کنندگان در مورد چرم خام تبریز و جایگزین های آن و چگونگی تعریف برخی از اصطلاحات غیر چرمی بود. نویسنده تعجب کرد که آیا دانشجویان مد که همچنین مصرف کننده هستند (و این دانش می تواند برای آنها پیامدهای شغلی داشته باشد) در طول تحصیل در معرض اطلاعاتی در مورد چرم و جایگزین های آن قرار گرفته اند.

یافته‌های این مطالعه می‌تواند به مجموعه دانش در مورد این موضوع بیفزاید و تحقیقات بیشتری را تشویق کند. این یافته‌ها همچنین می‌تواند سهامداران (از جمله تولیدکنندگان جایگزین چرم، برنامه‌ها و مدرسان مد، تولیدکنندگان کتاب‌های درسی، و مؤسسات خرده‌فروشی) را در معرض اطلاعاتی قرار دهد که ممکن است نیاز به اقدام را دخیل کند.

مصرف کنندگان در مورد جایگزین های چرم گوسفندی رنگی مورد استفاده برای پوشاک و لوازم جانبی چه می دانند؟ چندین شرکت جایگزین های جدید و هیجان انگیز چرمی را ایجاد کرده اند که ادعا می کنند “بدون ظلم” و مسئول در برابر محیط زیست هستند.

وقتی یک کیف دستی برچسبی را حمل می کند که روی آن «چرم گیاهی» نوشته شده است، آیا مصرف کننده می داند که این به چه معناست؟ آیا چرم وگان فاقد ظلم و ستم است و برای محیط زیست مفید است؟ آموزش مصرف کنندگان و ارائه شواهد و وضوح بر روی برچسب محصولات ساخته شده با جایگزین های چرمی بسیار مهم است.

آیا اگر کسی بداند که چرم وگان از پلاستیک ساخته شده، از مواد شیمیایی سمی استفاده می کند و زیست تخریب پذیر نیست، احساس خوبی در مورد خرید چرم گیاهی خواهد داشت؟ آموزش و اطلاعات در این مورد کجا یافت می شود؟ آیا این اطلاعات در مدارس آموزش داده می شود یا در سطح خرده فروشی؟ برخی از مصرف کنندگان فکر می کنند هنگام خرید چرم گیاهی و چرم گاوی ضخیم، به محیط زیست و همچنین نجات حیوانات کمک می کنند. این سوء تفاهم به دلیل عدم آموزش است.

  • منابع:
    1. Knowledge of Leather Alternatives: An Exploratory Study: Implications for Education
  • تبلیغات: 
    1. آیا با کمک گرفتن از موجودات فضایی می توان ثروتمند شد
    2. استفاده از توپ در طراحی دکوراسیون داخلی!
    3. عجیب ترین نخ پنبه جهان در اهرام ثلاثه ی مصر وجود دارد
    4. اولین کیسه فریزر عجیبی که از پوست مار ساخته شده