نان خشک در رشت توسط کودکان کار به فروش می رسد

نان خشک در رشت منبع بسیار خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند و نقش مهمی در متعادل کردن سطح گلوکز در خون دارد.

برخی از انواع نان مانند نان غلات دارای محتوای فیبر بالایی هستند که عملکرد دستگاه گوارش را تقویت می کند اکثر انواع نان دارای پروتئین های گیاهی با ارزش غذایی کم و چربی بسیار کمی هستند.

آنها همچنین حاوی ویتامین های B هستند که به متابولیسم پروتئین ها و همچنین جایگزینی سلول کمک می کند.

ویتامین E یک آنتی اکسیدان کارآمد است که می تواند لخته های تشکیل شده در خون را حل کند، همچنین ریزمغذی هایی مانند آهن، پتاسیم، کلسیم و سلنیوم، که به طرق مختلف برای سلامت ما مفید هستند: آهن نقش مهمی در رشد سلولی و اکسیژن رسانی دارد، پتاسیم به عملکرد متعادل سلول ها، کلسیم به تراکم استخوان ها و استحکام و سلامت کلی آنها کمک می کند، در حالی که سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است.

ما اغلب می شنویم که “نان ما را چاق می کند” در واقع متهم کردن نان به این شکل بی اساس است.

نان تنها زمانی به افزایش وزن کمک می کند که به مقدار زیاد مصرف شود و بخشی از یک رژیم غذایی نامتعادل باشد همچنین لازم به ذکر است که همه انواع نان به طور کلی با یک میزان کالری مطابقت دارند.

وقتی نان حاوی دانه ها، کنجد و میوه های خشک باشد کمی چاق کننده تر می شود.

در یک رژیم غذایی متعادل، کربوهیدرات باید حدود 50٪ باشد تا زمانی که کربوهیدرات فقط از مصرف نان به دست نیاید، روزانه 2 برش نان غلات می تواند به راحتی در برنامه غذایی روزانه ما قرار گیرد.

افرادی که مقدار زیادی کالری مصرف می کنند، مانند ورزشکاران و کودکان، می توانند نان بیشتری مصرف کنند.

نان مخلوط دانه توسط انواع غلات مانند گندم، جو، چاودار، جو و ذرت تولید می شود با انواع مختلفی از دانه ها غنی شده است – از این رو به همان اندازه مغذی است، اما با چند کالری بیشتر سرشار از ویتامین ها و عناصر کمیاب است.