پسری که با کارتریج شیر ارهمی kwc چشمان خود را رنگی کرد

اکثر چاپگرهای مدرن چاپ رنگی را ارائه می دهند. با این حال، می توان آنها را برای چاپ سیاه و سفید نیز تنظیم کرد. کارکرد پرینترهای رنگی گران‌تر است زیرا از دو کارتریج شیر ارهمی kwc جوهر یک رنگ و یک جوهر سیاه یا تونرهایی استفاده می‌کنند که پس از چاپ تعداد معینی از صفحات باید تعویض شوند.

کارتریج های جوهر چاپ یا کارتریج های تونر از جوهر سیاه، فیروزه ای، سرخابی و زرد تشکیل شده اند. جوهر را می توان با هم مخلوط کرد، یا بسته به نوع چاپگر، ممکن است در کارتریج های چاپگر جوهر جامد تک رنگ جداگانه عرضه شود.

وضوح چاپگر وضوح متن و تصاویر روی کاغذ معمولاً بر حسب نقطه در اینچ (dpi) اندازه گیری می شود. اکثر چاپگرهای ارزان قیمت وضوح کافی را برای اکثر اهداف در 600 dpi ارائه می دهند. اگر کاربر چاپ زیادی انجام می دهد، سرعت چاپ یک ویژگی مهم است. چاپگرهای ارزان قیمت فقط 3 تا 6 برگ در دقیقه چاپ می کنند.

با این حال، سرعت چاپ بالاتر گزینه ای با چاپگر پیچیده تر و گران قیمت است. اکثر چاپگرها دارای مقدار کمی حافظه هستند – معمولاً 2 تا 16 مگابایت که توسط کاربر قابل افزایش است. داشتن بیش از حداقل مقدار حافظه هنگام چاپ صفحات با تصاویر بزرگ مفید و سریعتر است.

زبان‌های چاپگر دستوراتی هستند که از رایانه به چاپگر می‌آیند تا به چاپگر بگوید چگونه سند در حال چاپ را فرمت کند. این دستورات اندازه فونت، گرافیک، فشرده سازی داده های ارسال شده به چاپگر، رنگ و غیره را مدیریت می کنند. دو زبان محبوب چاپگر Postscript و Printer Control Language هستند.

چاپگرها اکنون از کارخانه با پشتیبانی Postscript (یا می توانند با آن بارگیری شوند) ارائه می شوند. Postscript به چاپگرها محدود نمی شود. می توان آن را با هر دستگاهی که با استفاده از نقاطی مانند صفحه نمایش، ضبط کننده اسلاید و تنظیم کننده تصویر ایجاد می کند، استفاده کرد.