چگونه با تریلی تراکتور سفری هیجان انگیز را تجربه کنیم

واژگونی تراکتور از عوامل اصلی جراحات و مرگ رانندگان تراکتور است. هنگامی که این اتفاق می افتد، افراد به طور جدی از نظر فیزیکی تحت تاثیر قرار می گیرند و همچنین آسیب اموال، صورتحساب های پزشکی، از دست دادن زمان کار و کاهش بهره وری را تجربه می کنند. در مزرعه، تراکتورها بیش از هر کالای دیگری باعث مرگ و میر (36%) می شوند.

به عنوان مثال، در انتاریو، کانادا، 244 نفر در نتیجه حوادث مربوط به تراکتور رومانی بین سال های 1980 تا 1994 جان خود را از دست دادند. این تقریباً 48 درصد از کل تلفات در آن دوره را تشکیل می داد. اکثریت قریب به اتفاق (حدود نیمی) از این مرگ و میرها، تلفات ناشی از واژگونی تراکتور به پهلو یا عقب بوده است.

واژگونی های جانبی معمولاً زمانی اتفاق می افتد که تراکتور در سطوح شیبدار استفاده می شود. با افزایش شیب، احتمال واژگونی جانبی بیشتر می شود. مرکز ثقل به سمت شیب رو به پایین تغییر می کند. اگر موانع و سطوح ناهموار یا سوراخ های گلدان رانده شوند، احتمال واژگونی جانبی نیز افزایش می یابد. وسایل نصب شده در کنار هم احتمال واژگونی جانبی را افزایش می دهند. برای افزایش پایداری وسایل جانبی را در سمت سربالایی تراکتور نگه دارید. در صورت امکان از پیچیدن روی شیب یا در صورت لزوم از سرازیری نپیچید. هنگام رانندگی در نزدیکی گودال یا خاکریز تا حد امکان از لبه فاصله بگیرید. وزن تریلی تراکتور می تواند باعث تسلیم شدن زمین شود.

واژگونی های عقب گاهی اوقات زمانی اتفاق می افتد که ادوات به طور نامناسب در پشت تراکتور چسبانده شوند. همچنین خرید تراکتور دست دوم امروزه به دلیل کاهش هزینه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

اگر هنگام بیرون کشیدن چیزی از زمین، زنجیر یا طناب بیش از حد روی تراکتور چسبانده شود، می توان تراکتور را به سمت عقب کشید. اگر وزن کافی در قسمت جلوی تراکتور وجود نداشته باشد نیز می تواند اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از واژگونی تراکتور به عقب می توان به جلو وزن اضافه کرد. اگر واژگونی از عقب رخ دهد، تنها 1.5 ثانیه برای واکنش وجود دارد و زمان کافی برای فرار از وزن تراکتور وجود ندارد.

  • منابع:
    1. Tractor Safety: background information & activity book
  • تبلیغات: 
    1. فرد فقیری که با استفاده از هوش خود ثروتمند شد
    2. راز کشتی تجاری که در اقیانوس ناپدید شد
    3. ملکه ای که با تولید ژل رویال معروف شد
    4. تاثیرات منفی سنگ ها بر روی اعصاب انسان!